- إسلام كامل العمري حاصل على دكتوراه في القيادة وأصول التربية وماجستير في الإدارة التربوية، وبكالوريوس في التعليم الابتدائي وبكالوريوس في الإرشاد النفسي، ويشغل حالياً منصب عضو هيئة تدريس في مجال القيادة التربوية بالجامعة العربية المفتوحة. تتمحور اهتماماته البحثية حول القيادة التربوية وأنماطها المختلفة (التحويلية، التبادلية، الخادمة، الموقفية، الكاريزمية، الموزعة)، وتنمية رأس المال النفسي لدى القادة التربويين وأعضاء هيئة التدريس، بالإضافة إلى السلوك التنظيمي ودافعية الموظفين والثقافة التنظيمية، وإدارة المعرفة والتعلّم التنظيمي داخل المؤسسات التعليمية. كما يركز على إصلاح المدارس وتحسين الأداء المؤسسي، وتدقيق العدالة التعليمية، وتطوير بيئات عمل إيجابية، ودعم التطوير المهني، ودراسة أثر السياسات التعليمية على المجموعات التعليمية ذات الاحتياجات الخاصة.
I have taught a variety of courses at the undergraduate level, including Knowledge Management, Library and Information Center Management, Socialization, Introduction to General Psychology, Educational Psychology, Introduction to Early Childhood Education, E-Learning, School Libraries, Leadership and Social Responsibility, Life Skills, Classroom Management and Learning Environment, Introduction to Education, and Practical Education I. Additionally, I have taught Educational Administration at the postgraduate diploma level.
Assistant Professor – Zarqa University, 2022–2024
Assistant Professor – Al-Zaytoonah University, 2024
Assistant Professor – Arab Open University, since 2025
Alamri, I. (2018).
Organizational affiliation among educational supervisors and its relationship
to the incentive system provided to them. Dirasat: Human and Social
Sciences, 45(4).
Alamri,
I. K. A. (2024). Gameful learning investigating the impact of game elements,
interactivity, and learning style on student success. Multidisciplinary
Science Journal, 7(3), 2025108. https://doi.org/10.31893/multiscience.2025108.
Alamri, I. K., Watfa,
A. A., Alzboon, M. S., Al-Sarayrah, A. J., & Sulieman, K. (2025). Private
Jordanian universities faculty members' training needs in the northern region
from their perspective. International Journal of Education and Practice,
13(4), 1531–1545. https://doi.org/10.18488/61.v13i4.4473
Alawamreh,
A. R., Mosleh Almhasneh, A., & Alamri, I. K. (2023). Satisfaction and
loyalty for the patients in the Jordanian health care sector. In A. R.
Alawamreh & A. M. Almhasneh (Eds.), Artificial Intelligence,
Internet of Things, and Society 5.0 (pp. 211–222). Springer
Alamri, I. K. (in
press). The acceptance framework of wellness technology's impact on student
happiness in Jordan: A TAM perspective. Dirasat: Human and Social
Sciences .